We chatten wat af met elkaar.

We chatten wat af met elkaar

We chatten wat af met elkaar. De afgelopen week stond de agenda weer gevuld met afspraken. Ondertussen gaan via what’s app de virtuele gesprekken ook gewoon door. De behoefte aan snel en direct contact neemt almaar toe, ook onder onze online klanten. Online shoppen is immers een emotioneel proces. Klanten ervaren tijdens iedere fase van de online-shop-experience andere emoties. Emoties bij het zoeken, bij het besluiten en bij het afronden van een aankoop zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. 

Met ons aanbod aan evenementen, wedstrijden en shows verkopen wij als geen ander ‘een emotie’. Om alles uit de emotionele customer journey van een klant te halen, is het belangrijk om rekening te houden met alle aankoop-emoties van een klant. De tijd dat klanten alleen naar websites gaan om te zoeken naar informatie, is voorbij. Bij vragen wil men meteen antwoord krijgen, het liefst niet telefonisch of per mail, maar direct via de chat. De kracht van ‘de chat’ zit voor ons in de mogelijkheid om snel en laagdrempelig klantcontact te genereren. Daarom werkt onze klantenservice nu met een live-chat functie. Je stelt je vraag en je krijgt antwoord op de meeste vragen. Kom je er toch niet uit? Dan kan je via de chat worden doorverbonden met één van onze medewerkers van de klantenservice. We willen hiermee niet alleen een service leveren, maar vooral een ervaring van positiviteit, waardoor een klant sterker en sneller geneigd is om de aankoop af te ronden. Dus, laten we binnenkort weer eens bijchatten… oeps, bijpraten?

 

Deze blog is geschreven door Made in Mind voor Marcel van Loon (Ticketpoint.nl)