Ticketpoint

Opdrachtgever:
Ticketpoint B.V.

Locatie:
's-Hertogenbosch

Project:
Storytelling, marketing & PR

SERVICES

Achtergrond

Ruim 17 jaar geleden openden Marcel van Loon en Yvonne de Wit de virtuele deuren van Ticketpoint.nl. en waren daarmee één van de eerste online aanbieders van tickets voor concerten, festivals, evenementen en theatervoorstellingen. Met een aanbod van jaarlijks meer dan 400 verschillende concerten en evenementen opereert Ticketpoint.nl vanuit het hart van het live entertainment in Nederland en Vlaanderen. Bij Ticketpoint ben je verzekert van de juiste prijs, een betrouwbaar bestelproces en een breed aanbod voor alle leeftijden.

Verbinden en inspireren

Bij ieder evenement, concert, show, voorstelling, tournee of festival hoort ook een digitale vertaalslag. Het liefst engaging, trending en visueel sterk ter versterking van de online-ervaring van een evenement. Ticketpoint maakt graag het verschil en pakt het vooral anders aan. Bij copywriting komt net wat meer kijken dan simpelweg een zinnetje typen. Of dat nu een online post is, een persbericht, een interview, een nieuwsbrief óf het onder de aandacht brengen van een nieuwe voorstelling op een website, overal komt tekst aan te pas. Achter elke letter op het ‘digitale papier’ zit een doel; een verhaal. Het is in bijna alle gevallen het ‘digitale visitekaartje’ van een evenement is. Voor Ticketpoint en Made in Mind gaan storytelling, PR en vrije publiciteit daarom altijd hand in hand.

Storytelling

Tegenwoordig kun je als consument kiezen uit duizenden uitjes, evenementen en acties. Als belangrijke speler in deze markt wil je natuurlijk niet dat de consument met afgezakte schouders je website leest en denkt: oké, boeiend... Je wilt dat de consument denkt: dat is een tof event; daar wil ik naartoe! Met het enorme aanbod dat Ticketpoint online presenteert is met name 'hun' storykompas van enorm belang. Ze vertellen niet alleen de verhalen van de evenementen, maar moeten tegelijkertijd ook zorg dragen voor een veilig en betrouwbaar bestelproces. Pas dan kan Ticketpoint als ticketing-organisatie betekenisvol zijn in de hoofden en harten van de consumenten.

Chief Storyteller van Ticketpoint

Door actief 'mee te ondernemen' en ook de digitale en redactionele 'zorg' over te nemen, kan Ticketpoint zich volledig focussen op waar hij het beste in is: service verlenen. We denken mee met de marketing van de organisatie, adviseren in het ontdekken van nieuwe kansen, onderhouden van online media en stemmen van alle marketingplanningen af zodat de communicatie van het bedrijf 24/7 consistent is en blijft. Als 'Chief Storyteller' geven we invulling aan het containerbegrip 'storytelling', zodat het geen verkapte reclame wordt. Voor ons staat telkens de geloofwaardig- en persoonlijkheid en het creëren van engagement en verbondenheid van Ticketpoint centraal.

Klantwaarden

Wanneer je communiceert met gemiddeld 150.000 of meer kaartkopers per maand (!), is de klantwaarde van je organisatie niet alleen enorm groot maar ook van essentieel belang. Evenementenorganisaties staan onder druk staan voor wat betreft het bedenken, de creatie en de verspreiding van content op de diverse platforms. Ook Ticketpoint is natuurlijk gebaat bij het duurzaam bouwen aan de naamsbekendheid en reputatie van een evenement. De grenzen tussen marketing en communicatie vervagen, dus is meer dan ooit de behoefte aan een strategisch pr-advies én relevante online content.

Publiekscommunicatie

Tickets verkopen kan iedereen, maar service bieden is een kunst. En de service houdt bij Ticketpoint niet op na het kopen van een ticket. Immers, de klantreis eindigt pas (ver) na afloop van een evenement. Op de inhoud van een evenement heeft Ticketpoint weliswaar geen invloed, maar wel op de service en informatieverstrekking richting de bezoekers. Servicemails, informatiepunten op locatie, evenementencommunicatie via de website tot het delen van verkeersinformatie. Wie de kunst van service verstaat, weet dat je in de huid van je klant moet kruipen om te begrijpen waar deze behoefte aan heeft. En Ticketpoint wil daarin het verschil maken.

IN BEELD

STORYTELLING VOOR JOUW ORGANISATIE?

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie. Of nog beter, kom eens langs voor een kennismaking en koffie in Delft. Stuur ons een mail of bel op werkdagen met +31 (0)6 54 71 35 36.