Storytelling om een hotel of restaurant te onderscheiden in een sterk toenemende concurrerende markt.

Storytelling om een hotel of restaurant te onderscheiden in een sterk toenemende concurrerende markt.

Vaak gaat het in de hotellerie over fysieke elementen zoals kamers, de faciliteiten, de F&B voorzieningen of over de nieuwe hotelbar, de uitstekende ligging van het hotel en het serviceniveau. Maar, juist voor een hotel is de (toegevoegde) waarde van ‘het merk’ meer van belang. Er zijn nog altijd veel hotels die zich niet of onvoldoende onderscheiden van de massa en daardoor simpelweg niet genoeg opvallen. Storytelling, ofwel het vertellen van verhalen kan worden gebruikt om een hotel of restaurant te onderscheiden in een sterk toenemende concurrerende markt.

Voor Made in Mind gaat storytelling over een eigen identiteit en vanwaaruit je kunt verder bouwen aan een imago. Het is een manier om herinnerd te worden, een duurzame relatie met een gast op te bouwen en een bepaald gevoel bij gasten op te roepen. Made in Mind faciliteert de communicatie tussen het hotel en de doelgroep om een positief beeld van het hotel bij de gasten te versterken. Trots zijn we om de storytelling voor zowel Hotel De Druiventros (jawel, bekend van…) als De Postelse Hoeve te mogen gaan verzorgen waarmee we ons richten op de zakelijke gast en de leisure gast.

“Trots dat De Druiventros en De Postelse Hoeve zich willen gaan onderscheiden door de de storytelling van de Made in Mind creatieves.”

 

De gast van tegenwoordig wil meer dan alleen een bed met een ontbijt. De gast van vandaag zoekt naast een comfortabel verblijf ook unieke- en authentieke ervaringen. Zowel De Druiventros als De Postelse Hoeve biedt unieke kansen om hun authentieke verhalen te integreren in de merkbeleving van beide hotels, en om hiermee (meer)waarde toe te voegen. Door de komende periode consequent het centrale verhaal uit te dragen, bouwen wij mee aan een sterke(re) merkidentiteit en gaan we beide  “merken” langzaamaan meer en meer laden.

“Storytelling is heus niet alleen weggelegd voor grote bedrijven die veel budget beschikbaar hebben om een “verhaal” volledig te integreren, juist individuele hotels hebben doorgaans ijzersterke verhalen.”

 

Storytelling is heus niet alleen weggelegd voor grote bedrijven die veel budget beschikbaar hebben om een “verhaal” volledig te integreren in het merk. Juist individuele hotels, vaak met minder budget, hebben doorgaans ijzersterke eigen verhalen om met een gast of omgeving loyaliteit op te bouwen. Verhalen die kunnen gaan over de historie van een gebouw of plaats, de verhalen van de (vaste) gasten, unieke evenementen die in het hotel plaatsvinden,  maar ook de verhalen over en van (oud) medewerkers. We denken mee over welke elementen kunnen bijdragen aan jouw storytelling. Van speciale menukaarten tot de kleding van het personeel. Ieder element draagt bij. Dus, vertel ons jouw verhaal, en luister naar de verhalen om je heen. Geef ons vervolgens online en offline de ruimte aan deze verhalen, zodat we jouw storytelling kunnen toepassen om met elkaar eraan te werken meer boekingen te genereren, immers een leeg hotel levert geen verhalen op! Wij nemen jouw storytelling uit handen, zodat jij je kunt focussen op waar je het beste in bent: zorgen voor een aangenaam verblijf voor alle gasten!