SHOWCASES

Family Entertainment

Music

Shows

SERVICES

Achtergrond

Sfeerhoreca is het grootste uitgaansconcern van Rotterdam. Tot Sfeerhoreca behoren de bekende uitgaans- en horecagelegenheden De Après Skihut, Get Back, The VIP Room, De Beurs, Scharrels & Schuim en Villa Thalia in de binnenstad, De Vrienden Live in de Oude Haven en Villa on the Beach in Hoek van Holland.

Marketing & Communicatie

Horeca is bij uitstek een grillige branche. Wat vandaag 'hip en happening' is, kan morgen alweer 'uit' zijn. Dat vraagt om constant creatief ondernemen. Samen met het team van Sfeerhoreca lanceerden we nieuwe uitgaansformules voor nieuwe doelgroepen. Met storytelling en door inzet van de juiste content via de best passende kanalen wisten we nieuwe bezoekers te bereiken. Door buiten de gebaande paden te denken brachten we een frisse kijk op en gaven we een nieuwe impuls aan de marketing en communicatiebenadering van de verschillende horecagelegenheden van Sfeerhoreca in Rotterdam.

Storytelling

Storytelling kan bijdragen aan de identiteit van een horecaonderneming en zorgen voor onderscheid. De verhalen hoeven niet perse spannend te zijn, maar wel authentiek, persoonlijk en overtuigend. Verhalen hoeven ook niet altijd betrekking te hebben op de menukaart, de zaak of de omgeving. Het kan geen kwaad om de fantasie een beetje te ondersteunen. We brachten de marketeers van Sfeerhoreca in beweging door op een andere manier te kijken. Denk eens aan het gegeven van een tot restaurant omgebouwde bioscoop (De Beurs), of zet eens de tussendeuren open en ontdek kansen voor cross over arrangementen...

Programmering
Bedenk nieuwe formules waarin een combinatie van betaalbaar uitgaan, lekker eten en plezier centraal staat. We voegden de daad bij 'de vraag' en stelden een programmering samen waar verschillende communities warm voor liepen. Ook bij het lanceren van nieuwe uitgaansconcepten staat 'het verhaal' voorop wil je bezoekers kunnen inspireren en enthousiasmeren. Voor jonge gezinnen bedachten we het maandelijkse familiefestijn 'Sprookjes in Thalia', inclusief show, disco en pannenkoeken eten. En voor kantoormedewerkers uit het centrum werd iedere laatste vrijdagavond van de maand 'Pop Classics Live' gelanceerd, waarmee het weekend werd ingeluid met 'discodrinks' en 'discodance' met de ultieme popklassiekers gespeeld door een top-coverband.
PR & Media

Een goed verhaal is het nieuwe entertainment. De authenticiteit van een organisatie is van onschatbare waarde. Producten en diensten gaan immers steeds meer op elkaar lijken. In plaats van de ene na de andere aankondiging uit te sturen, formuleerden we persberichten vanuit een verhaal. We bereikten hiermee headlines in kranten AD, Telegraaf en Metro, maar ook weekbladen als Panorama en online nieuwssites zoals het RTL Nieuws.

Creatie & productie

Nieuwe uitgaansconcepten moeten natuurlijk ook inhoudelijk gerealiseerd worden. Daar komt niet alleen creativiteit bij van pas, maar ook kennis van produceren. Voor de maandelijkse familie-evenementen werden 'in house' de scripts geschreven, muziek gekozen, maar ook de cast en crew samengesteld en draaiboeken geproduceerd. In telkens een extreem kort tijdsbestek werd door het creatieve productieteam van Made in Mind 'gepiekt' en binnen budget kwalitatief hoogstaande evenementen gerealiseerd. Hiervoor werd samengewerkt met professionals met ruime ervaring in wereld van live entertainment (variërend van Soldaat van Oranje tot De Efteling).

IN BEELD

STORYTELLING VOOR JOUW ONDERNEMING?

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie. Of nog beter, kom eens langs voor een kennismaking en koffie in Delft. Stuur ons een mail of bel op werkdagen met +31 (0)6 54 71 35 36.