Klein Optiek

Opdrachtgever:
Klein Optiek Oogzorgcentrum B.V.

Locatie:
Apeldoorn

Project:
Storytelling, marketing & PR

SERVICES

Achtergrond

Klein Optiek in Apeldoorn is al meer dan 35 jaar een begrip in Apeldoorn en ver daarbuiten. Zij zijn uitgegroeid tot een kwaliteitsoptiek dat staat voor de beste oogzorg. Dat bewerkstelligen zij door het inzetten van hoogwaardige apparatuur, sterk persoonlijke aandacht en service voor iedere klant en een collectie te presenteren met wereldwijde topmerken.

Verbinden en inspireren

Klein Optiek wil klanten met elkaar verbinden, hen betrekken bij het team en bij het bedrijf. Hiervoor brengen we het verhaal van de ondernemers, de verhalen van het team en de verhalen van hun merken tot leven. Service moet de klanten enthousiasmeren en de kwaliteit moet hen inspireren. En dat hoeft niet perse met foto's met de meest trendy monturen. Juist de persoonlijke verhalen spreken het meest aan, bleek afgelopen zomer. Met de campagne 'Vakantiegroeten uit...' stuurden klanten hun favoriete vakantiefoto naar Klein Optiek. Wees eerlijk, er zijn maar weinig opticiëns die dát voor elkaar krijgen!

Storytelling

Corporate storytelling maakt een abstract bedrijfsverhaal toegankelijk in verhalen van mensen en vóór mensen. Een sterke en consequente (offline en online) identiteit en strategie krijgen dankzij storytelling betekenis in hoofden en harten van klanten én medewerkers. Klein Optiek een familiegevoel uitdragen met campagnes die soms ook een beetje joie de vivre uitstralen, zonder dat dit afbreuk doet aan de centrale boodschap: zorg goed voor je ogen.

Marketing & communicatie

Wij zien de marketing van een onderneming als een verbinding tussen rationele en emotionele communicatie. Klein Optiek kiest heel bewust in alle communicatie op contact en gevoel en daarmee geven zij het bedrijfsverhaal hart en ziel. Door de verschillende communicatiemiddelen beter op elkaar af te stemmen, dragen we ertoe bij dat de ondernemer meer grip heeft gekregen op de marketing van zijn bedrijf. Het plaatsen van advertenties in de huis-aan-huiskranten, nieuwsberichten op de social media of website, het organiseren van in store evenementen of outdoorcampagnes zijn hierdoor niet langer meer op zichzelf staande doelen.

De klantwaarde van Klein

De klantwaarde van Klein Optiek is enorm groot, evenals de maatschappelijke betekenis van de onderneming. Klanten weten waar ze op kunnen rekenen en delen dit weer met anderen. Ook bekende gezichten zoals televisiepresentator Jeroen Latijnhouwers of RTL weerman William Huizinga delen hun 'trots' op het scherm en met posts op social media. Of het nu gaat om een reis naar Albanië om de lokale bevolking te helpen met hun oogzorg of het steunen van regionale sportclubs, Klein Optiek staat midden in de samenleving en wil als onderneming betekenisvol zijn voor haar klanten én de wereld.

Chief Storyteller van de ondernemer

Door actief 'mee te ondernemen' en ook alle digitale 'zorg' over te nemen, kan de ondernemer van Klein Optiek zich weer volledig focussen op waar hij het beste in is: ondernemen. We denken mee met de marketing van het bedrijf, adviseren in het ontdekken van nieuwe kansen, onderhouden van alle online media en stemmen van alle marketingplanningen af zodat de communicatie van het bedrijf 24/7 consistent blijft. Als 'Chief Storyteller' geven we invulling aan het containerbegrip 'storytelling', zodat het geen verkapte reclame wordt. Voor ons staat telkens de geloofwaardig- en persoonlijkheid en het creëren van engagement en verbondenheid centraal.

IN BEELD

STORYTELLING VOOR JOUW ONDERNEMING?

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie. Of nog beter, kom eens langs voor een kennismaking en koffie in Delft. Stuur ons een mail of bel op werkdagen met +31 (0)6 54 71 35 36.