Charley, de musical

Opdrachtgever:
Het Pretpakhuis (Jon van Eerd)

Locatie:
Diverse theater in heel Nederland

Project:
Online storytelling

SERVICES

Achtergrond

Als Charley (Jon van Eerd) gedwongen wordt zich voor te doen als een charmante tante, om twee jonge verliefde stellen uit de brand te helpen, komt hij er al snel achter dat hij niet echt voor vrouw in de wieg is gelegd. Zeker niet als de twee vaders hun oogje op hem ... pardon ... háár laten vallen. En als het nog niet nog erger kon, arriveert zijn lang verloren liefde Ella (Anne-Mieke Ruyten) met de échte tante (Vera Mann)!

De producent

IN seizoen 2018/2019 produceert Jon van Eerd's Pretpakhuis 'Charley de komische musical' en de meesterlijke komedie 'Kunst & Kitsch'. Twee opvallende theatervoorstellingen voor de liefhebbers van kwaliteit, humor en een avondje vrolijkheid

Storytelling

Hoe worden bezoekers betrokken bij het verhaal en welk effect heeft het delen en buzzen van de content? Voor 'Charley, de komische musical' werden de theaterbezoekers betrokken bij de belevenissen van de cast en crew achter de schermen. Het indrukwekkende optreden tijdens de Amsterdamse Uitmarkt vormde het startpunt om de musicalfans te inspireren en enthousiasmeren. Tijdens de speelperiode werden de verhalen van de cast, crew en creatives tot leven gebracht met o.a. persoonlijke Instagram stories.

De aantrekkingskracht van comedy

De aantrekkingskracht van met name het komische talent van Jon van Eerd is enorm groot. Maar ook de cast met aansprekende topacteurs zorgden ervoor dat musicalfans en theaterbezoekers zich konden identificeren met de makers. Hun medewerking zorgde ervoor dan men wist waar ze op konden rekenen; een doldwaze avond van hoogstaande kwaliteit. Door strategische afstemming van de online en offline communicatie wisten we met deze basisingrediënten op voorhand al een groot aantal geïnteresseerden in het hele land te bereiken.

Pers & Media

Voor de storytelling van de musical werd heel bewust in alle communicatie ingezet op beleving, vriendschap en gevoel. Voorafgaand aan de première werden de volgers meegenomen in het maakproces en werd de landelijke media meerdere malen uitgenodigd aanwezig te zijn bij de repetities, de sitzprobe en natuurlijk de grote landelijke premiere in het Oude Luxor Theater in Rotterdam.

Landelijke premiėre

De landelijke première in het Oude Luxor Theater in Rotterdam op 9 december 2018 vormde het startpunt voor een doorlopende online PR en publiciteitsactivatie ter ondersteuning van de campagnes op lokaal en regionaal niveau. Voor de première werden talloze BN-ers geinviteerd en was de landelijke media massaal aanwezig. O.a. SBS6 Shownieuws maakte een reportage voor hun dagelijkse televisie-uitzending.

IN BEELD

STORYTELLING VOOR JOUW EVENT?

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie. Of nog beter, kom eens langs voor een kennismaking en koffie in Delft. Stuur ons een mail of bel op werkdagen met +31 (0)6 54 71 35 36.