BEHIND THE SCENES

Verras door van de gebaande paden af te stappen. Ieder moment kun je beginnen met het ontwikkelen en in de wereld zetten van jouw verhaal. Hoe beslissen we welke content onze aandacht verdient? Het draait eigenlijk allemaal om vertrouwen. We willen zeker weten dat we onze aandacht niet verspillen. We zoeken naar content die waarde toevoegt, entertaint, ons iets nuttigs leert, ons met gelijkgestemde mensen verbindt of ons inspireert. Decennia aan achtergronden in de wereld van media en live entertainment zetten we in bij het ontwikkelen en het actief onderhouden van online storytelling voor ondernemers, bedrijven of merken. MADE IN MIND schrijft, onderhoud en publiceert (web)teksten, social media berichten of posts evenals (pers)berichten of nieuwsbrieven. En dat doen we net een tikkeltje anders om het verschil met anderen te maken.

Meer over storytelling?

Je hebt van die organisaties waarvan we allemaal voelen dat het met hun (online) storytelling wel snor zit. Alles wat zo’n bedrijf op internet – en dan ook meestal elders – laat zien, klopt gewoon. We hebben het niet alleen over een mooi verwoorde corporate story onder de menuknop over ons. We  hebben het over het hele beeld, dat in alle uitingen – website, nieuwsbrief, socials en AdWords-campagne – zich een verhaal aftekent, dat je raakt. Een kant en klaar recept voor briljante online storytelling bestaat niet. Maar jouw inspireren kunnen we wel. We nemen een overvolle gereedschapskist met 'creativiteit' mee. Hoe meer een verhaal tot de verbeelding spreekt, hoe meer dat verhaal onze verhalenmachine activeert. We zien het niet alleen voor ons, we voelen ons ook echt betrokken.

Iedereen kan een verhaal vertellen. Iedereen heeft een verhaal te vertellen. Iedereen houdt van verhalen (vertellen). We hebben allemaal iets uit te leggen over wie we zijn, wat we doen en waar we in geloven. Maar of het verhaal ook aankomt, blijft hangen en naverteld kan worden, hangt niet alleen af van het onderwerp van een verhaal, maar ook van wie het vertelt en van de manier waarop het verteld wordt. Het vertellen van verhalen al een eeuwenoud gebruik en wij beschouwen (visual) storytelling als een oude traditie in een nieuw jasje. We zetten onze storytelling creations in om een buzz rondom een onderneming, merk, locatie of evenement te versterken. We laten niet alleen je doelgroep zien, ervaren én voelen waar je mee bezig bent, maar er worden ook fans, exposure en een viraal effect gecreëerd. Beeldend vertellen kan inspireren, het maakt dat je je kunt verplaatsen in de wereld van de personages en je het letterlijk voor je ziet gebeuren. Verhalen zijn het meest inspirerend wanneer ze authentiek zijn, en in de realiteit zit immers geen waardeoordeel. Het is het klassieke verschil tussen showing en telling: als je een goed product hebt, hoef je dat niet expliciet te vermelden. Geen doorsnee verhalen, in hapklare brokken naar binnen geschoven bij je fans. Voor ons draait het om met beelden – op een directere manier dan tekst — emoties los te maken bij mensen. Door een verhaal beeldend te vertellen, laat je het leven in de hoofden van je publiek en kunnen zij er hun eigen fantasie op los laten.

Meer over creations?