Als klant weet je doorgaans niets van een merk of wie daarachter zitten. En dan kan een winkel, restaurant, een prima vormgegeven website of de wekelijkse advertentie in het lokale huis-aan-huiskrantje nog zo gelikt zijn, een emotionele binding valt moeilijk (zeg gerust: niet) op te leggen. De klant wordt in veel gevallen niet of nauwelijks bij het merk of het verhaal ‘achter de onderneming’ betrokken, terwijl de merken en de mensen juist alles in zich hebben om je daar mee te verbinden.

Aantallen likes op Facebook of Instagram zeggen doorgaans niets zonder engagement. En in dat laatste zit het hem een beetje. Als fan van een merk like je namelijk sowieso de Facebookpagina, maar word je dáár ook meer betrokken van? Als klant zul je het verhaal en posts pas delen wanneer je participeert in of dat gevoel hebt bij een verhaal. Pas dan ontstaat er online ‘word of mouth’.

De volgende stap is een poging te doen tot verbinding. De grote vraag is: waar is de klant nu precies fan van? En waarom? Is de merkstrategie gericht op de wet van de grote aantallen qua verkoop? Of wil je als ondernemer klanten prikkelen door hem of haar ‘fan’ te laten zijn waarmee zij uitgroeit tot een ‘ambassadeur’ en herhaalbezoek wordt gestimuleerd?

Concepting is onderdeel van bijna elke pr-strategie. Zodra er een duidelijke strategie staat, gaat Made in Mind aan de slag met de concrete invulling van de ideeën en verhalen. We vertellen het verhaal ‘achter een actie’ met een blog of door een korte vlog, maken evenementen aan, waarmee ook je de achterban van jouw volgers weer bereiken. We zorgen ervoor dat jouw social media geen sales media wordt, maar dat het hele off- én online verhaal van de onderneming staat als een huis.